sábado, 11 de enero de 2014

Lesson II: Review of the Basic Question Words and Possessive Pronouns.

Objective: The students will be able to use the basic question words in simple phrases in Spanish.

Activity: Study the vocabulary and answer the questionnaire.

Evaluation: The student should be able to answer the questionnaire.

Vocabulary:

1. ¿Qué? (pronounce "Keh") = What?

2. ¿Cómo? = How?

3. ¿Quién? (pronounce "Kee-ehn") = Who?

4. ¿Cuántos? = How many?

5. Mi = my

6. Tu = your

7. Su = his, or her

8. Nuestro = our

Questionnaire: According to the chart provided in Lesson I,

1. ¿Quién es el padre de mi padre? (Who is the father of my father?)

     Answer: Mi abuelo paterno.

2. ¿Quién es la madre de mi madre?

     Answer: __________________________.

3. ¿Quién es el hermano de mi mamá?

     Answer: __________________________.

4.  ¿Cuántas hermanas tiene mi mamá?

     Answer: ___________________________.

5. ¿Cuántos hermanos tiene mi papá?

     Answer: ___________________________.

No hay comentarios:

Publicar un comentario